Przypomnij sobie, kiedy ostatnio miałeś nieporozumienie z kolegą. Jak się wtedy czułeś? Prawdopodobnie pozostawił on w Twoich ustach bardzo gorzki smak i czułeś się po nim dość negatywnie.
Tak właśnie mogą wyglądać konflikty i nieporozumienia.
Nawet jeśli nieporozumienie nie przerodzi się w prawdziwy konflikt, to niezrozumienie drugiej osoby może zniszczyć zaufanie, które tak długo budowaliście jako koledzy. Kiedy siedzisz w fotelu w biurze i spędzasz swój dzień pracy, musisz mieć poczucie, że możesz omówić problemy lub pracę z każdym, kto znajduje się w pobliżu. Jeśli nie rozumiecie się nawzajem, będzie to miało wpływ na waszą zdolność do omawiania spraw następnym razem.
Pozytywność w miejscu pracy jest czymś, na czym wszyscy menedżerowie powinni się skupić, ale wiele z tego jest poza ich kontrolą. Nie możesz dyktować, jak ktoś się czuje, ale możesz stworzyć idealne środowisko, które pomoże mu poczuć się bardziej pozytywnie, zamiast zawsze skłaniać się ku negatywnej stronie.
Choć nie można wykluczyć, że kiedykolwiek dojdzie do nieporozumienia, można być świadomym czynników ryzyka i starać się je zminimalizować. Sprowadza się to również do osobistej odpowiedzialności. Ważna jest jasna komunikacja, ponieważ w ten sposób można uniknąć nieporozumień, ale także nie zakładać, że wie się, co ktoś myśli lub mówi, a zamiast tego poprosić o wyjaśnienie.
Jeśli dojdzie do nieporozumienia, a czasami tak się dzieje, ważne jest, aby zdusić je w zarodku tak szybko, jak to możliwe. Należy zidentyfikować problem, porozmawiać o nim, przeprosić lub zgodzić się na brak zgody i iść dalej. Nie pozwól, aby takie sprawy się nawarstwiały, ponieważ będą one powodować rozdźwięki i problemy w pracy. W rezultacie środowisko stanie się bardzo negatywne.
Prawda jest taka, że spędzasz dużo czasu siedząc przy biurku i ten czas powinien być pozytywny i podnoszący na duchu, tak bardzo jak to możliwe. Jeśli pozwolisz, aby nieporozumienia wkradły się do środka, atmosfera w miejscu pracy stanie się bardzo toksyczna i każdy zacznie to odczuwać.