Kiedy nowy pracownik rozpoczyna pracę w Twoim biurze, musisz upewnić się, że ma on wszelkie możliwości, aby szybko i łatwo się zaaklimatyzować.
Każdy jest zdenerwowany, gdy po raz pierwszy pojawia się w nowym miejscu pracy. Ważne jest, aby przez pierwsze kilka dni być spokojnym o swojego nowego pracownika i pozwolić mu się zadomowić i odnaleźć.
Oczywiście, możesz chcieć, aby szybko się rozkręcił i zaczął siedzieć przy biurku, odhaczając kolejne zadania, ale to nie jest realistyczne. Aby pracownik poczuł się komfortowo i zaczął być produktywny, musisz dać mu czas.
Dlatego właśnie rekrutacja jest tak czasochłonnym i kosztownym procesem. Ciężka praca nie kończy się, gdy znajdziesz kogoś do wypełnienia roli. Następnie trzeba dać im czas na szkolenie i osiągnąć punkt, w którym są one w stanie wykonać pracę z minimalnym, lub bez, nadzoru.
W tym czasie musisz upewnić się, że jesteś dostępny dla swojego nowego pracownika. Polityka otwartych drzwi jest w tym przypadku świetnym pomysłem. Choć nie jest ona dosłowna, oznacza, że Twoje drzwi są zawsze metaforycznie otwarte dla nowego pracownika - a właściwie dla wszystkich pracowników.
To pokazuje, że zależy Ci na ich dobrym samopoczuciu i jesteś w stanie odpowiedzieć na wszelkie pytania, jakie mogą mieć. Zamykając drzwi i nie interesując się codziennymi wydarzeniami w biurze, nie pokazujesz swoim pracownikom, że w ogóle ci na nich zależy. Bycie dostępnym oznacza, że jesteś tam, aby ich wysłuchać, kiedy cię potrzebują. Czasami pracownicy po prostu muszą o tym wiedzieć - nie chodzi o to, że będą przychodzić i zawracać ci głowę co pięć sekund, chcą po prostu wiedzieć, że mogą, jeśli tego potrzebują.
To małe rzeczy, które bardzo poprawiają i utrzymują poziom morale w biurze.
Jest to jeszcze ważniejsze, gdy nowy pracownik rozpoczyna pracę i prawdopodobnie czuje się zdenerwowany i nieogarnięty przez pierwsze kilka dni i tygodni. Jeśli tylko pomożesz mu się odnaleźć, możesz oczekiwać poprawy wydajności w bardzo krótkim czasie.