Zdałeś sobie sprawę, że zaangażowanie pracowników jest niskie - jakie są kolejne kroki?

Szczęśliwi, zadowoleni pracownicy to pracownicy produktywni i odnoszący sukcesy. Ale w wielu biurach są pracownicy, którym daleko do szczęścia. Jeśli podejrzewasz, że w Twoim biurze jest jeden lub dwóch, a może nawet więcej, nieszczęśliwych pracowników i chcesz zmienić tę sytuację, co powinieneś zrobić?

Po pierwsze, wszyscy menedżerowie muszą zrozumieć, że zaangażowanie pracowników jest ważnym aspektem sukcesu biznesowego. Bez tego, patrzysz na powolny spadek i prawdopodobnie porażkę w pewnym momencie w przyszłości.

Kiedy zdajesz sobie sprawę, że istnieje problem, najważniejszą rzeczą jest działanie. Zrób coś. Bez tego działania pokazujesz swoim pracownikom, że naprawdę nie obchodzi Cię, czy są szczęśliwi, czy nie. To tylko pogłębi problem.

Ale, jakie działania powinieneś podjąć.

Dobrym pierwszym krokiem jest przeprowadzenie ankiety zaangażowania pracowników. W ten sposób dowiesz się przydatnych informacji o tym, co jest faktycznym problemem i dlaczego Twoi pracownicy czują się tak, jak się czują. Nie jest szczególnie przyjemnie słyszeć negatywne opinie, ale jeśli chcesz, aby sytuacja uległa zmianie, musisz zrozumieć problemy, a następnie pracować nad ich rozwiązaniem.

Jednym z największych powodów, dla których pracownicy nie czują się związani emocjonalnie ze swoją pracą, jest to, że nie czują się słuchani ani doceniani. Twoim zadaniem jako menedżera jest to zmienić, zadać ważne pytania, przyjąć odpowiedzi i coś z nimi zrobić. Fakt, że pokazujesz, że Ci zależy i robisz coś z problemami, które poruszają Twoi pracownicy, w pewien sposób pomoże w tej sytuacji.

Należy jednak wiedzieć, że zwiększanie zaangażowania pracowników to także długi proces. Robienie czegoś jest pierwszym krokiem, ale trzeba się skupić na tym, aby dać pracownikom to, czego chcą w ciągu dnia przy biurku i stworzyć dla nich pozytywne doświadczenia.

Jedna pusta próba poprawy sytuacji pokaże im tylko, że nie jesteś w tym na dłuższą metę. Zamiast tego skup się na zmianie sytuacji w dłuższej perspektywie i pokaż swoim pracownikom, że chcesz, aby cieszyli się tym, co robią i że jest to ważne również dla Ciebie.