Kompletny przewodnik po pozytywnym nastawieniu w miejscu pracy

  • Wprowadzenie
  • Dlaczego pozytywność w miejscu pracy jest ważna?
  • Potężny wpływ pozytywnego nastawienia na produktywność
  • Jak pozytywność może poprawić poziom stresu?
  • Skutki pozytywnego nastawienia w pracy
  • 5 rzeczy, które powodują negatywne nastawienie w miejscu pracy
  • 8 sposobów na zwiększenie pozytywnego nastawienia w miejscu pracy
  • Podsumowanie

Aby firma mogła odnieść sukces, musi zaistnieć wiele elementów, które połączą się w odpowiednim czasie. Wydaje się to magicznym zaklęciem, które jest prawie niemożliwe do zrealizowania, ale w rzeczywistości jest to o wiele łatwiejsze, niż się wydaje.

Zasadniczo trzeba mieć szczęśliwych i zdrowych pracowników, którzy wszyscy pracują na rzecz jednego, silnego i wspólnego celu. Istnieje równie wiele sposobów na osiągnięcie tego celu, ale jeden szczególny element ma kluczowe znaczenie - pozytywność.

Pozytywne nastawienie w miejscu pracy może wydawać się czymś, co przychodzi automatycznie, ale jest wiele różnych rzeczy, które mogą sprawić, że dana osoba będzie czuła się mniej zainspirowana miejscem, w którym pracuje, meblami biurowymi w swoim biurze, zespołem zarządzającym, a także swoimi współpracownikami.

Jeśli chcesz mieć pewność, że Twoja firma osiągnie wysokie noty i zrealizuje swój potencjał, musisz oderwać wzrok od marż zysku i skierować swoją uwagę bardziej na dobre samopoczucie i szczęście swoich pracowników.

Oczywiście, nie można zmusić nikogo do pozytywnego nastawienia do swojej pracy, ale można zrobić wiele, aby mu w tym pomóc. Stworzenie odpowiednich warunków sprawi, że w krótkim czasie będziesz mieć szczęśliwy i pozytywnie nastawiony zespół.

Dlaczego pozytywna postawa w miejscu pracy jest ważna?

Być może zastanawiasz się, dlaczego Twoi pracownicy powinni być pozytywnie nastawieni, ale przyjrzyjmy się temu bardziej szczegółowo.

Kiedy czujesz się negatywnie nastawiony do czegoś, robisz tylko minimum. Robisz to, co musisz, aby wykonać pracę, a w tym przypadku - wystarczająco dużo, aby zrobić to, co musisz zrobić i otrzymać wynagrodzenie. Czy myślisz, że w ten sposób uzyskasz najwyższą wartość?

Oczywiście, że nie.

Gdy ktoś ma pozytywne nastawienie w pracy, jest zmotywowany i chętny do osiągnięcia sukcesu. Jest bardziej skłonny do pokonywania wyzwań, które pojawiają się na jego drodze, a także o wiele bardziej skłonny do szybkiego i łatwego rozwiązywania drobnych konfliktów z kolegami. Mówiąc prościej, cieszą się czasem spędzonym przy biurku i chcą, aby każdy dzień był dla nich ważny.

Łatwo jest założyć, że nikt nie czuje się tak samo w pracy, ale można się zdziwić! Praca to nie tylko coś, co robimy dla pieniędzy. Z pewnością jest bardzo przydatna, ale zachęcając pracowników do tego, aby dobrze czuli się w swojej pracy, pomożesz im stać się szczęśliwszymi, zdrowszymi, zmotywowanymi i w rezultacie bardziej pozytywnie nastawionymi. Pozytywni pracownicy dokładają wszelkich starań dla swojego pracodawcy. Chcą, aby firma odnosiła sukcesy tak samo, jak jej menedżer.

Dlatego właśnie pozytywność jest ważna. Gdy masz pozytywny stosunek do czegoś, oznacza to, że Ci na tym zależy. Gdy masz negatywny stosunek do czegoś, nie jesteś w to aż tak zaangażowany.

Pozytywne nastawienie w pracy wcale nie jest takie trudne. W dalszej części tego przewodnika przedstawimy kilka konkretnych sposobów zachęcania do pozytywnego nastawienia w miejscu pracy, ale wiedz, że traktując swoich pracowników tak, jak na to zasługują, czyli z szacunkiem i życzliwością, a także słuchając ich i angażując, przejdziesz długą drogę do zapewnienia długowieczności swojej firmie.

Potężny wpływ pozytywnego nastawienia na produktywność

Wiemy, że kiedy ludziom zależy na tym, co robią, dokładają wszelkich starań i starają się pracować jeszcze ciężej. Jaki to ma wpływ na produktywność? Jak wpływa to na godziny, które Twoi pracownicy spędzają, siedząc na krzesłach w biurze lub współpracując przy stole w sali konferencyjnej?

Gdy ktoś czuje się pozytywnie nastawiony, łatwiej przychodzi mu realizowanie nowych pomysłów. Osoby te są chętne do ciągłego doskonalenia się, więc skupią się na tym, co mogą zrobić, aby włożyć w to wysiłek. Pozytywne nastawienie ma ogromny wpływ na przebieg burzy mózgów i współpracę.

Na przykład, masz grupę pracowników, którzy przy nowoczesnych stołach w sali konferencyjnej prowadzą burzę mózgów na temat konkretnego, od dawna istniejącego problemu. Twoi pracownicy są zaangażowani i skoncentrowani na rozwiązaniu tego problemu, ponieważ chcą odnieść sukces. Oznacza to, że mają pozytywne nastawienie do pracy. Dlatego wymieniają się pomysłami, słuchają siebie nawzajem i rozwijają każdą sugestię. W ten sposób powstają nowe rozwiązania, które można wypróbować i dostosować do problemu.

Gdy porównamy tę sytuację z grupą pracowników, którzy czują się przygnębieni i negatywnie nastawieni do swojej sytuacji w pracy, szybko zrozumiemy, dlaczego pozytywność ma kluczowe znaczenie. Pracownicy, którzy czują się negatywnie, prawdopodobnie nie przejmują się zbytnio problemem, ponieważ mają już wszystkiego dość. Mają sposób myślenia typu "po co to wszystko". W związku z tym mają bardzo mało pomysłów, jeśli w ogóle je mają.

Psychologia miejsca pracy to coś, na co każdy menedżer powinien zwracać uwagę. Bez pozytywnej i podnoszącej na duchu atmosfery w miejscu pracy, wydajność z pewnością spadnie. Istnieje ścisły związek między morale a produktywnością (więcej na ten temat wkrótce), więc jeśli ogólnie w miejscu pracy panuje negatywne nastawienie, nikogo nie będzie obchodzić, czy się ono powiedzie, czy nie. Nie będzie ich to obchodziło, ponieważ są od tego oderwani i mają wrażenie, że nikt z kierownictwa się o nich nie troszczy.

To ogromny problem menedżerski, i to na wiele sposobów. Dobry menedżer rozumie, że traktowanie pracowników z szacunkiem i życzliwością jest jedynym sposobem na osiągnięcie sukcesu, ale poza tym jest to po prostu właściwe postępowanie. Aby uzyskać inne spojrzenie na tę kwestię, zapoznaj się z tą infografiką, która mówi o tym, jak pozytywne myślenie może poprawić samopoczucie Twoich pracowników.

Źródło - https://info.totalwellnesshealth.com/blog/bid/354994/8-Ways-Positive-Thinking-Can-Improve-Employee-Well-Being-Infographic

Jak pozytywność może poprawić poziom stresu?

Innym ważnym problemem we współczesnych miejscach pracy jest stres.

Stres w miejscu pracy jest tak poważnym problemem, że każdy menedżer powinien być świadomy jego oznak i zrobić wszystko, co w jego mocy, aby pomóc pracownikowi, który ewidentnie czuje się pod presją. Żaden pracownik, który godzinami siedzi przy biurku i ma wrażenie, że cały świat spoczywa na jego barkach, nie osiągnie najlepszych wyników.

Oczywiście stres może wynikać z problemów pozazawodowych, ale są też różne elementy pracy, które mogą powodować jego narastanie. Należą do nich:

  • Nierównomierne obciążenie pracą i niesprawiedliwy podział pracy
  • Konflikty między pracownikami lub z przełożonymi
  • Nierealistyczne terminy
  • Niepewność w miejscu pracy
  • brak szkoleń
  • Bardzo małe możliwości rozwoju kariery lub ich brak

Zachowanie pozytywnego nastawienia w miejscu pracy nie jest łatwe, gdy człowiek czuje się zestresowany. Ludziom bardzo trudno jest zrozumieć, że stres jest tym, co czują, ponieważ może on objawiać się na wiele sposobów, nawet fizycznie. Mierzenie stresu jest dosłownie jak próba zmierzenia powietrza! Techniki radzenia sobie ze stresem mogą jednak zmniejszyć jego skutki. Zobacz ten wykład TED, aby dowiedzieć się, jak pokonać stres.

Zaczynanie dnia pracy od pozytywnych myśli może pomóc w powolnym przestawieniu się z negatywnego nastawienia na pozytywne, ale wiedz, że nie stanie się to z dnia na dzień. Istnieje wiele innych warunków, które muszą być spełnione, aby rozwiązać ten problem. Na szczęście w dalszej części tego poradnika przedstawimy Ci kilka pomysłów na ten temat.

W jaki sposób pozytywność może poprawić poziom stresu?

Zasadniczo stres zmusza Cię do przyjęcia negatywnego nastawienia, ale kiedy odwrócisz się od niego i spróbujesz myśleć z myślą o szklance do połowy pełnej, zauważysz, że te natrętne i niepomocne myśli, które wywołuje u Ciebie stres, powoli znikają. Tym właśnie jest stres - myśleniem o tym, że nie jesteś w stanie zrobić wszystkiego, co powinieneś. Jeśli jednak postarasz się być pozytywnie nastawiony, zobaczysz przed sobą możliwości i jasność, a nie ciemność i brak możliwości skręcenia w inną stronę.

Nie jest możliwe, aby będąc pozytywnie nastawionym, czuć się całkowicie zestresowanym. Te dwie rzeczy po prostu nie mogą ze sobą współistnieć. Oczywiście można czasem czuć się nieco przytłoczonym, a mimo to być pozytywnie nastawionym, ale w takiej sytuacji stres nie będzie problemem, ponieważ zamiast pochłaniać nas bez reszty, wykorzystamy go jako czynnik motywujący. Będzie to także problem krótkotrwały, a nie przewlekły, z którym trudno sobie poradzić.

Efekty pozytywnego nastawienia w pracy

Morale to bardzo ważna kwestia w każdym miejscu pracy. Gdy morale jest niskie, wydajność jest niska. Ale kiedy morale są wysokie, wydajność również wzrasta.

Biuro pełne zadowolonych pracowników nie jest wcale takie trudne do osiągnięcia. Trzeba po prostu traktować ludzi z szacunkiem, na jaki zasługują, i słuchać ich. Zamiast cały czas mówić im, co mają robić, trzeba się z nimi konsultować i prosić o pomysły. Kiedy ludzie czują się wysłuchani i docenieni, są o wiele bardziej skłonni zrobić więcej dla swojego przełożonego.

Jakie są zatem efekty pozytywnego nastawienia w pracy? Czy rzeczywiście udaje Ci się zrobić więcej, gdy siedzisz za biurkiem w swoim biurze, czy może jest to coś więcej?

  • Mniej konfliktów w miejscu pracy - Choć nigdy nie da się całkowicie wyeliminować sytuacji, w których dwóch pracowników będzie się ze sobą ścierać lub nie zgadzać, pozytywne nastawienie sprawi, że ludzie będą łatwiej pokonywać te problemy i rozumieć szerszy obraz sytuacji. Negatywny sposób myślenia oznacza, że ludzie tkwią w różnych sprawach i zaczynają chować urazy. To nigdy nie jest dobry obraz. W takiej sytuacji pozytywne nastawienie pomaga ludziom szukać rozwiązań i radzić sobie z problemami.
  • Większa liczba pomysłów i współpraca - Ten temat już poruszyliśmy, ale gdy środowisko pracy jest pozytywne, pracownicy będą tryskać pomysłami i sugestiami. Czas spędzony przy meblach w sali konferencyjnej zaowocuje wieloma wspaniałymi pomysłami i pozwoli rozwiązać długotrwałe problemy, które stały na drodze do rozwoju firmy. Jest to również bardzo dynamiczny i innowacyjny sposób pracy, który prawdopodobnie pomoże Ci utrzymać obecny poziom zatrudnienia, a może nawet przyciągnąć nowe talenty.
  • Robieniewięcej w krótszym czasie - Choć nigdy nie należy naciskać na pracowników, aby starali się dotrzymywać nierealistycznych terminów, pozytywne nastawienie ma w sobie element energetyzujący. Przekonasz się, że ludzie mają tendencję do robienia więcej w ciągu dnia pracy, ponieważ nie są zdominowani przez negatywne nastawienie i stres. Kiedy wszyscy pracują w ten sposób, kumulacja wysiłków oznacza, że poziom wydajności wzrasta! A wiemy, że produktywność przynosi zyski.
  • Pokonywanie wyzwań, a nie tkwienie w nich - Pozytywne nastawienie w pracy pomaga także w osiągnięciu postawy "can do". Zamiast mieć poczucie, że nie da się obejść wyzwania, przed którym stoisz, chętniej szukasz kreatywnych rozwiązań i próbujesz je wypróbować. Osoba, która czuje się zestresowana i negatywnie nastawiona, po prostu założy, że nie da się tego zrobić i prawdopodobnie nie będzie się bardzo starać. Natomiast osoba pozytywnie nastawiona nie będzie chciała dać się pokonać i będzie szukała różnych sposobów rozwiązania problemu i pokonania wyzwania.
  • Lepsza atmosfera w zespole - Pozytywne miejsce pracy to szczęśliwe miejsce pracy, a to prawdopodobnie zjednoczy pracowników w zespole, umożliwiając im wspieranie się i pomaganie sobie nawzajem przez cały czas. Jeśli ktoś przechodzi przez trudny okres, co zdarza się od czasu do czasu, koledzy z pracy będą się wokół niego gromadzić i przejmą trochę luzu, zapewniając, że praca zostanie wykonana, a ta konkretna osoba nie będzie się czuła zestresowana i przytłoczona. To wszystko bardzo poprawia atmosferę w zespole i w znacznym stopniu przyczynia się do zwiększenia wydajności.

Samo rozpoczęcie tygodnia od pozytywnych myśli jest jednym ze sposobów na powolne wprowadzenie bardziej pozytywnego nastawienia do biura, ale już samo zrozumienie, co pozytywność jako całość może zdziałać, jest świetnym punktem wyjścia.

5 rzeczy, które powodują negatywne nastawienie w miejscu pracy

Pozytywne nastawienie w pracy nie zawsze jest łatwe, zwłaszcza gdy w miejscu pracy dzieją się rzeczy, które tylko pogarszają nastrój. Znając najważniejsze rzeczy, które mogą powodować negatywne nastroje w biurze, możesz zrobić wszystko, co w Twojej mocy, aby je wyeliminować i zacząć skupiać się na pozytywnych rzeczach.

Oczywiście, każda firma jest inna. W jednym miejscu pracy panuje ogólnie pozytywna atmosfera, ale są też dni, kiedy wszystko nie idzie zgodnie z planem. To wszystko jest normalne i prawdopodobnie tak samo będzie w Twoim przypadku. Prawdopodobnie nierealistyczne jest oczekiwanie całkowicie pozytywnego nastawienia przez cały czas. W Twoim biurze przez 100% czasu nie będzie samych jednorożców i tęczy, ponieważ nie takie jest życie. Możesz jednak dążyć do tego, aby większość z nich była pozytywna i mieć świadomość, że robisz to dobrze.

Aby pomóc Ci zidentyfikować, kiedy negatywność może być problemem, sprawdźmy pięć rzeczy, które regularnie powodują negatywność w miejscu pracy.

Regularne konflikty w biurze

Jeśli Twoi pracownicy ciągle się kłócą i nie rozumieją się nawzajem, nie będziesz mieć szczególnie pozytywnego środowiska pracy. Warto usiąść z pracownikami, którzy zawsze mają takie problemy i spróbować dotrzeć do źródła problemu. Czasami chodzi o drobiazgi, które nie dają o sobie znać i jeśli nie zostaną rozwiązane, mogą dalej bulgotać pod powierzchnią.

Można również zwołać nieformalne spotkanie przy krzesłach w sali konferencyjnej i poprosić o rozmowę na temat podstawowych problemów w biurze oraz o to, co ich zdaniem można zrobić, aby je rozwiązać. Rozpoznanie konfliktu i dążenie do jego rozwiązania w sposób harmonijny i bez obwiniania się jest ważne, jeśli chcesz stworzyć pozytywne środowisko biurowe.

Zapoznaj się z tą infografiką, która mówi o tym, jak rozwiązywać konflikty w miejscu pracy.

Źródło - https://venngage.com/templates/infographics/resolving-conflict-b6125d0c-c6b5-4299-ab50-b008ed248765

Brak zaangażowania i informowania o zmianach

Jeśli chcesz mieć pewność, że morale w biurze są wysokie, powinieneś zawsze informować i angażować pracowników o wszelkich zmianach, które mają nastąpić lub mogą nastąpić w pewnym momencie. Brak poczucia zaangażowania może sprawić, że ludzie poczują się niedowartościowani, a także może być główną przyczyną stresu.

Jeśli rozważasz wprowadzenie zmian w jakiejkolwiek części organizacji pracy, technologii, z której korzystają, a nawet środowiska pracy, ważne jest, aby porozmawiać z pracownikami i omówić problem przed podjęciem jakiejkolwiek decyzji. Jest to również dobra okazja, aby poprosić o pomysły i sugestie dotyczące tego, jak usprawnić pracę; w końcu to oni siedzą przy biurkach i dokładnie wiedzą, co działa, a co nie.

Niewygodne i mało inspirujące środowisko pracy

Nigdy nie lekceważ potęgi projektu i wystroju biura. Meble w Twoim biurze muszą być wygodne i pomocne przez cały czas, a ogólny wystrój przestrzeni powinien być inspirujący i motywujący. W małym, ciemnym i ciasnym biurze bardzo łatwo o obniżenie nastroju. Nie jest to miejsce, w którym ktokolwiek chciałby pracować i nie wpływa to korzystnie na wydajność pracy.

Natomiast jasna, lekka i wygodna przestrzeń przyniesie odwrotny skutek i sprawi, że ludzie będą czuć się w niej pozytywnie i radośnie w ciągu dnia pracy. Oznacza to również, że jest mniej prawdopodobne, że pod koniec dnia wrócą do domu z bólem spowodowanym niewygodnymi krzesłami biurowymi i biurkami.

Słabe zarządzanie

Może to być trudne, ale czasami ważne jest, aby spojrzeć w głąb siebie i określić, czy styl zarządzania ma wpływ na to, jak ludzie czują się w biurze. Kiepski menedżer to taki, który nie dba zbytnio o swoich pracowników i bardziej koncentruje się na liczbach. Ponadto mikrozarządzanie i nadmierne delegowanie zadań to dwa główne problemy, które mogą sprawić, że pracownicy zaczną tracić zainteresowanie pracą i będą wykonywać tylko podstawowe czynności.

Nie zawsze łatwo jest przyznać, że można to zrobić lepiej, ale bądźmy szczerzy, każdy może! Postaraj się pracować nad tym, aby zawsze być lepszym menedżerem, a zauważysz, jaki wpływ ma to na wszystkich w Twojej przestrzeni.

Nierównomierne obciążenie pracą i nierealistyczne terminy

Wspomnieliśmy o tych dwóch kwestiach jako głównych przyczynach stresu w miejscu pracy, ale one również przyczyniają się do negatywnych odczuć w biurze.

Obciążenie pracą powinno być sprawiedliwe i równomierne, a wszelkie terminy, które musisz wyznaczyć, powinny być realistyczne. Gdy terminy są zbyt krótkie, powoduje to stres i zmartwienia, co nie motywuje pracowników do wykonywania pracy.

8 sposobów na zwiększenie pozytywnego nastawienia w miejscu pracy

Teraz wiemy, dlaczego pozytywna postawa w pracy jest ważna, ale jak możesz zrobić wszystko, aby promować pozytywną psychologię w miejscu pracy?

Na szczęście jest to łatwiejsze, niż myślisz. W tej części przyjrzymy się 8 rzeczom, które możesz zrobić, aby stworzyć bardziej pozytywne miejsce pracy i promować pozytywne nastawienie wśród swoich pracowników.

Zachęcaj do zmiany nastawienia

Zmiana sposobu myślenia nie jest łatwa i prawdą jest, że to oni sami muszą tego dokonać, a więc muszą być chętni. Możesz jednak pomóc swoim pracownikom zmienić negatywne myśli na pozytywne, pokazując im, co mają robić.

Dlaczego nie zorganizować warsztatów na temat pozytywności i nie porozmawiać o pozytywności i negatywności. Na początku nie wszyscy będą otwarci, ale to nic nie szkodzi. Z czasem ludzie zaczną dostrzegać, że robisz coś dla nich i po to, by uczynić życie lepszym.

Aby zrozumieć, jak działa reframing, obejrzyj ten film.

Oczywiście, jako menedżer również powinieneś stosować reframing i pokazywać swoje pozytywne nastawienie pracownikom. W końcu jesteś wzorem do naśladowania.

Warsztaty na temat zarządzania stresem

Zwracanie uwagi na stres w miejscu pracy jest ważne. Podnoszenie świadomości oznacza, że identyfikujesz problem i możesz zrobić coś, by pomóc tym, którzy tak się czują. Stres nie jest wadą - to naturalna ludzka reakcja na coś, co sprawia, że czujesz się przytłoczony i w rezultacie trudno Ci sobie z tym poradzić. Jeśli jeden lub kilku pracowników odczuwa takie napięcie, warto zorganizować warsztaty radzenia sobie ze stresem.

W ten sposób pracownicy poznają szereg technik, które pomogą im pokonać stres. Narzędzia te mogą być stosowane zawsze, gdy poczują, że ich reakcja na stres wzrasta, co pomoże im w przyszłości, a także całej firmie.

Przyjrzyj się obciążeniu pracą

Porównaj obciążenie pracą wszystkich pracowników i sprawdź, czy któryś z nich nie ma zbyt wiele na głowie. Czy są one skrajnie różne? Czy niektóre osoby robią o wiele mniej, a inne więcej? To doskonała okazja, aby wyrównać te różnice i przywrócić sprawiedliwość.

Nierównomierne obciążenie pracą powoduje stres, irytację i konflikty w biurze. Może również tworzyć bardzo negatywną sytuację i sprawiać, że ludzie zastanawiają się, dlaczego mają się męczyć, skoro inni nie robią nawet połowy tego, co oni. Wyrównując obciążenie pracą, pokazujesz pracownikom, że dbasz o sprawiedliwość i że zależy Ci na nich.

Oceniaj biuro

Czy Twoje biuro jest inspirującym miejscem do pracy? Pokaż swoim pracownikom, że dbasz o ich dzień pracy, zapewniając im wspaniałe miejsce do pracy. Nie musisz koniecznie przeprowadzać gruntownej przebudowy lub remontu, ale musisz zidentyfikować miejsca, które są ciasne lub mało inspirujące i coś z nimi zrobić.

Co powiesz na zakup nowych mebli biurowych? Możesz zdecydować się na meble wypoczynkowe, aby dać ludziom miejsce na krótką przerwę, a nawet na nowe biurka! Możliwości są nieograniczone i naprawdę nie trzeba wydawać fortuny.

Ważny jest także wystrój wnętrza. Kolory takie jak niebieski, zielony i żółty idealnie nadają się do stworzenia atmosfery ożywienia i sprzyjają kreatywności. Możesz także dodać kilka roślin biurowych.

Utwórz grupę dyskusyjną

Jeśli masz wielu pracowników lub nie masz możliwości zebrania wszystkich wokół mebli w sali konferencyjnej, aby przedyskutować różne kwestie, dlaczego nie stworzyć grupy fokusowej, aby ludzie mogli zgłaszać swoje problemy lub sugestie. Następnie należy je rozważyć i przekazać wszystkim za pośrednictwem członków grupy.

W ten sposób pokażesz pracownikom, że ich słuchasz i chcesz poznać ich pomysły. W ten sposób możesz również poprosić o sugestie i pomysły na rozwiązanie konkretnych problemów. To rozwiązanie jest korzystne dla obu stron.

Okazuj uznanie i udzielaj pochwał, gdy są one potrzebne

Zbyt wielu menedżerów nie potrafi powiedzieć "dziękuję", a jest to przecież tak prosta i skuteczna czynność. Wszyscy chcemy, aby nam dziękowano za to, co robimy, a kiedy zrobimy coś dobrze, usłyszenie krótkiego "dobra robota" podnosi na duchu.

Oczywiście nie należy przesadzać z pochwałami, ale kiedy są one potrzebne, należy je dawać. Możesz również pokazać pracownikowi, że go doceniasz na wiele sposobów - może postawisz wszystkim piątkową kawę lub raz w tygodniu przyniesiesz ciasto? Małe rzeczy naprawdę mają znaczenie.

Zapytaj, czego potrzebują Twoi pracownicy

Podobnie jak w przypadku grupy fokusowej, zapytaj, czego potrzebują Twoi pracownicy. Zwykłe pytanie: "Czego potrzebujesz, aby czuć się bardziej komfortowo" lub "Czego potrzebujesz, aby lepiej wykonywać swoją pracę" to świetny sposób, aby pokazać ludziom, że koncentrujesz się na nich, a nie na marży zysku.

Każdy chce czuć się doceniany, a to jest świetny sposób, aby to osiągnąć. Oczywiście, należy również brać pod uwagę wszelkie otrzymywane informacje zwrotne i starać się je ułatwiać, kiedy tylko jest to możliwe.

Zachęcaj do pracy zespołowej

Niezliczone badania wykazały, że praca w zespole jest przyjemniejsza i bardziej wydajna. Choć niektórzy ludzie lubią pracować samodzielnie, praca zespołowa pomaga im szybciej wykonywać zadania i daje poczucie, że w miejscu pracy panuje zasada "jeden za wszystkich i wszyscy za jednego". Zachęcaj ludzi do wspólnej pracy i organizuj w biurze miejsca, które umożliwiają współpracę i dyskusje bez przeszkadzania innym.

Możesz zdecydować się na kabiny biurowe lub panele akustyczne, możesz też pójść o krok dalej i stworzyć strefę współpracy.

Podsumowanie

Jak się czujesz po przeczytaniu tego przewodnika? Mamy nadzieję, że pozytywnie!

Bycie pozytywnym w pracy nie oznacza skakania dookoła jak jednorożec i ciągłego uśmiechania się. Oznacza to, że masz poczucie podniesienia na duchu i szczęścia oraz świadomość, że bez względu na to, co przyniesie dzień, dasz sobie radę. To wspaniałe środowisko pracy.

Zachęcanie pracowników do pozytywnego nastawienia w pracy oznacza zapewnienie im odpowiednich warunków i traktowanie ich we właściwy sposób. Nie jest to żadna nauka o rakietach i tak naprawdę sprowadza się do tego, aby przedkładać pracowników nad wszystko inne. Jak na ironię, kiedy tak się stanie, wszystko inne znajdzie się na swoim miejscu.