5 zasad zarządzania czasem

W Calibre Office Furniture jesteśmy wielkimi zwolennikami stosowania technik zarządzania czasem, aby jak najlepiej wykorzystać dzień. Kiedy to robisz, jesteś mniej zestresowany, jesteś o wiele bardziej produktywny i ogólnie o wiele szczęśliwszy w rezultacie.

Zarządzanie czasem to coś, o czym każdy powinien wiedzieć, niezależnie od tego, czy zasiada za biurkiem kierownika, czy pracuje zdalnie, w odległych zakątkach świata! Umiejętność zarządzania czasem oznacza, że łatwiej jest dotrzymać terminów i jest mniej prawdopodobne, że popełnimy błędy. Innym rozwiązaniem jest wykorzystanie mebli, które jeszcze bardziej zwiększają produktywność, takich jak ekrany biurowe, kabiny lub poduszki na biurka, które zapewniają lepszą koncentrację.

Jakie jest zatem pięć zasad zarządzania czasem?

  1. Wyznaczaj codzienne cele, które są realistyczne i osiągalne
  2. Ustalaj priorytety w pracy w sposób realistyczny, rozumiejąc, że mogą wystąpić przerwy
  3. Jeśli możesz, deleguj niektóre zadania
  4. Rozbijaj duże zadania na mniejsze, osiągalne etapy, aby czynić większe postępy w ich realizacji
  5. Unikaj prokrastynacji za wszelką cenę. Podział zadań na kamienie milowe może pomóc, ale obiecanie sobie nagrody na koniec dnia też może być pomocne!

Zarządzanie czasem sprawdza się w każdej sytuacji, niezależnie od tego, czy siedzisz przy stole konferencyjnym i omawiasz ważną kwestię, czy żonglujesz kilkoma zadaniami, które muszą zostać ukończone w określonym terminie, czy też próbujesz dokończyć stare zadania, które po prostu odleżały tam, ropiejąc i stresując Cię! Zarządzanie czasem jest odpowiedzią na wszystkie te problemy i sytuacje.

W jaki sposób włączasz zarządzanie czasem do swojego dnia?