Wszyscy dobrzy menedżerowie chcą zrobić wszystko, co w ich mocy, aby zapewnić swoim pracownikom jak najlepsze warunki pracy. Ale w jaki sposób można się przekonać, czy obecna sytuacja jest optymalna, czy też należy wprowadzić zmiany?
Niektóre rzeczy będą oczywiste i widoczne na własne oczy. Ale przecież nie pracujesz w biurze w taki sam sposób jak Twoi pracownicy. Oni siedzą na swoich krzesłach biurowych każdego dnia roboczego i widzą i doświadczają rzeczy zupełnie inaczej niż Ty. To oni dokładnie wiedzą, jak działa biuro, znają jego wady i mocne strony.
Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak wygląda ich miejsce pracy, co powinieneś zrobić? Czy powinieneś po prostu przyjść i zapytać? W pewnym sensie tak, ale to trochę więcej niż tylko to.
Zasadniczo, jeśli zapytasz swoich pracowników, jak wygląda ich dzień pracy, prawdopodobnie odpowiedzą, że wszystko jest w porządku. Wynika to z faktu, że ludzie nie lubią narzekać, a niektórzy mogą się obawiać, że jeśli coś skrytykują, to znajdą się w trudnej sytuacji. Oczywiście nie jest to prawda, ale niektórzy nie chcą "bujać w obłokach".
W takim przypadku można przeprowadzić anonimową ankietę, ale trzeba się upewnić, że jest ona rzeczywiście całkowicie anonimowa. Jeśli chcesz, aby ludzie mówili Ci prawdę, tę dobrą, złą i brzydką, muszą Ci zaufać.
Stwórz więc ankietę i upewnij się, że nie będzie można śledzić indywidualnych odpowiedzi. Tak naprawdę nie musisz wiedzieć, co myśli konkretna osoba, ale co myśli całe biuro. Tego typu ankieta dostarczy Ci tych informacji.
Jeśli chodzi o projektowanie miejsca pracy, możesz zapytać swoich pracowników, co chcieliby dodać do biura, a co im nie odpowiada. Następnie zbierz odpowiedzi i poszukaj trendów. Rzeczy, które są wymieniane wiele razy, należy zmienić lub dodać, a te, które są wymieniane kilka razy, należy monitorować i rozmawiać o nich z pracownikami, być może w ramach grupy fokusowej.
Może się to wydawać dużym wysiłkiem, ale wszystko się opłaca. Pokazując pracownikom, że ich doświadczenie w miejscu pracy coś dla Ciebie znaczy, pokazujesz im również, że są doceniani. To podnosi morale, a w ślad za tym idzie wydajność.