Zdecydowałeś, że musisz zatrudnić nowego pracownika do swojej firmy i zależy Ci na znalezieniu idealnej osoby na to stanowisko. Jest to proces, który zasługuje na czas i wysiłek.
Kiedy poświęcisz swój czas i szukasz odpowiedniego talentu do rekrutacji, szybko zdasz sobie sprawę, że każdy czas i pieniądze wydane na ten proces były więcej niż warte. Jest to ktoś, kto wniesie świeżą energię do twojego biura, ożywi sesje współpracy wokół nowoczesnych stołów zarządu i ktoś, kto idealnie wpasuje się w istniejący czas.
Więc gdzie jest ta idealna osoba? W jaki sposób możesz ją znaleźć?
Nie powiemy, że to łatwe zadanie, ale wiedza, gdzie szukać, zdejmuje z Ciebie część ciepła.
Oczywiście, prawdopodobnie będziesz umieszczać regularne ogłoszenia na stronach internetowych poświęconych poszukiwaniu pracy, i to jest w porządku. To zawsze jest dobry punkt wyjścia. Ale, należy również wysłać ogłoszenia do firm rekrutacyjnych i agencji pracy też. Firmy te mogą już mieć idealną osobę dla Ciebie, tylko czeka na pracę jak ty, aby wyskoczyć!
Jednak w dzisiejszych czasach najlepsze talenty są często znajdowane w Internecie. Nie bój się używać mediów społecznościowych do poszukiwania potencjalnych pracowników. Możesz dołączyć do grup, które są podobne do Twojej niszy biznesowej i przyjrzeć się ludziom, którzy regularnie piszą lub komentują, a następnie dotrzeć do nich z możliwością, jeśli znajdziesz kogoś naprawdę wartego uwagi. Oczywiście, powinieneś również zamieścić swoje ogłoszenie na tych tablicach.
LinkedIn jest doskonałym miejscem do poszukiwania nowych talentów i można dowiedzieć się więcej o potencjalnych kandydatów tam też.
A może znasz już nazwisko jednej lub dwóch osób, które na pewno będą idealnie pasować do Twojej firmy. W takim przypadku możesz dotrzeć do nich bezpośrednio i zapytać, czy są zainteresowani dowiedzeniem się więcej o stanowisku.
Znalezienie najlepszych talentów często oznacza wyjście poza zwykłe ogłoszenie o pracę i proces oczekiwania. Oznacza to poświęcenie czasu i wysiłku, ale prawie zawsze jest tego warte.